Haver chippies

Dat zijn pas écht gezonde chips! En het mooie is: je maakt het in een handomdraai met hooguit vier ingrediënten! Voor dit recept is een weektijd vooraf nodig van 4-8 uur voor de havermout. Zet 175 gram havermout samen met twee volle eetlepels biologische erythritol in ruim water te weken, roer alles even goed door elkaar. Giet eventueel overtollig weekwater af.

Dit heb je nodig:

  • 175 gram geweekte havermout in erythritol ( zie hierboven)
  • een ei
  • 25 gram biologische maïzena

Zo maak je het:

Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. Roer alle ingrediënten goed door elkaar. Schep steeds een eetlepel van het beslag op de bakplaat en smeer dit met de bolle kant van de lepel zo dun mogelijk uit. Bak de chips in het midden van de oven gaar in ongeveer 15 minuten, blijf steeds controleren. Laat kort afkoelen. Bewaar de chips in een schaal op kamertemperatuur.

IMG_6560

Uit het beslag haal je gemiddeld drie bakplaten chips.

IMG_6561

 

Tip: bestrooi de chips meteen nadat ze uit de oven komen met ceylon kaneelpoeder! 

2 Reacties op “Haver chippies

  1. Ze zien er lekker uit! vraagje: zou je de stevia kunnen weglaten of vervangen door wat zout? Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een hartige variant voor chips … dan later evt wat voedingsgist erover heen? Zou dat lukken?

    • tuurlijk: vervang de stevia dan met twee eetlepels kerrie masala en een snufje keltisch zeezout! Succes!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *