BLOG : over alle vooroordelen over mij……

Ik ben inmiddels bijna tien jaar als “ influencer” actief op sociale media. Ik blijf het woord influencer een vervelende benaming vinden, omdat ik persoonlijk mijzelf zo totaal niet zie. Ik weet het, het is het officiële woord als je “ dit soort “ werk doet, maar ik kan mij er totaal niet aan vast koppelen. Omdat ik in mijn eigen beleving niet te werk ga als alle gemiddelde influencers.

Ik wordt helaas wel gezien en bekeken als influencer wat uiteraard logisch is. Want ik begeef mij immers in datzelfde wereldje. Maar er zijn gradaties. En ik val onder één zo’n gradatie, een gradatie die zeer zeldzaam is. Ik wil in deze blog graag het één en ander verduidelijken, op een rijtje zetten en recht zetten, omdat er ontzettend veel onjuistheden over mij in het rond gaan. Persoonlijk stoor ik mij daar niet aan, maar ik vind het lastig om steeds opnieuw van alles over mij te moeten lezen wat onzin is, niet terecht is en niet waar is. Dit wil ik met dit blog voor altijd uit de wereld helpen, en deze blog gaan gebruiken als doorzet-link om alles wat ik over mij tegenkom, te verduidelijken. Onthoud: influencers zijn de nieuwe LOEKIE DE LEEUWTJES zoals ik dat benoem. Maar er zijn uitzonderingen. Ik ga in dit blog de meest voorkomende vooroordelen en onjuiste / onterechte aannames bespreken, in de hoop dat het “ for once and for ever “ duidelijk is, en je op basis van eerlijke informatie zelf kunt beslissen.

JIJ PROMOOT ALLEEN VOOR PUUR & FIT, JE “ EIGEN” BEDRIJF ! ALLES DAAR IS GOED, DE REST IS MEUK! 
In 2020 trad ik in loondienst bij puur & fit, in die periode ook net opstartend. Rosa, de eigenaresse en ik hadden een beeldvorming, die perfect op elkaar aansloot. Voor mij was dit mijn grote overwinning. Want ik heb jaren gewacht voor een mogelijkheid om mijn manier van werken en mijn dromen om te bereiken te kunnen verwezenlijken.  Ik heb in mijn loopbaan naar 2020 toe vele andere aanbiedingen gehad, zelfs van 24 KITCHEN. Maar deze waren vooral gericht om mijn status te misbruiken, dat ik slaafs moest zijn aan wat zij mij aan en opdroegen. Dat heb ik nooit gewild en hoe groot de verleiding ook soms was om op diverse droombanen met riant salaris in te gaan, ik ben altijd bij mijzelf gebleven.
Toen ik in 2020 dan eindelijk mijn thuis vond in puur & fit, ben ik mijn hart, ziel en zaligheid gaan leggen in dit bedrijfje. Tot aan de dag van vandaag.  We werken vaak 24/7 en ook zijn de kosten hoger dan de inkomsten. We bouwen. We vechten. We strijden. Ik groei met dit bedrijf mee en werk achter de schermen net zo snoeihard als de rest van het team. Rosa en ik hebben noten op onze zang. We zijn kritisch en daar zijn we onderscheidend in. Steeds meer webwinkels volgen onze voetsporen omdat de consument kritischer is geworden. Voor mij is dit geen veranderingspunt, maar een gegeven waar ik al jaren keihard voor werk. Ik wil transparant zijn, eerlijk, oprecht en nuttig en zinvol voor de consument. Ik ben er zelf eentje, en weet, hoezeer de consument gebukt gaat onder de industrie. Rosa en ik ervaren het als een missie om een verschil te kunnen maken. Op alle gebieden. Daarom “ promoot “ ik producten die bij puur & fit verkrijgbaar zijn. Niet om lekker aan te verdienen. Natuurlijk moet er wat uit komen, de kachel moet roken, ook bij ons. Maar wat erg veel mensen niet zien en dus niet weten is dat het “ aan de achterkant “  anders aan toegaat. We schoppen tegen gevoelige huisjes met onze critici, liggen regelmatig met leveranciers in de clinch. We keuren weinig goed. Dit was ook één van de grootste beweegredenen om alles zelf te gaan produceren. We kunnen niet tegen de immorele houding van de gehele industrie. Vooral ten ongunst van de consument.
Nadeel van dit nobele streven is dat je vaak deuren in je smoel dicht gegooid krijgt. Vele leveranciers werken niet met ons omdat we te moeilijk zijn. Niet naar hun pijpen en die van de gehele industrie dansen. Dat geeft meer werk, meer moeite, meer energie, meer tijd , maar kost vooral meer geld. We doen het met al onze liefde, passie. En dat houdt ons ook overeind.
Hoe werkt het nou ? Wel, ik kijk , analyseer en zoek in mijn netwerk en nabije omgeving naar producten, die goed bij onze ethos past. Ik beoordeel deze kritisch, ga onderzoeken . Als het iets is wat nuttig is voor onze doelgroep, breng ik het binnen bij puur & fit. Ik test het, schrijf er soms een review over die ik ook op mijn website plaats, en schenk er aandacht aan op mijn sociale media. Ik probeer altijd om er een leuke korting op te zetten, om zo bijvoorbeeld voordelig kennis te maken met het product. Dit gaat lang niet zo makkelijk als gedacht. Het grootste misverstand omtrent de kortingen bij puur & fit is wel, dat ik er wat aan verdien. En dat is een logische gedachtengang omdat alle influencers zo te werk gaan. Maar…ik had het in het begin er al over dat ik uitzondering op deze regel ben. Ik laat mij nergens voor betalen. Het werk wat ik achter de schermen doe bij puur & fit, daar wordt ik voor betaald. De rest ? NERGENS voor. Dus ook niet voor andere samenwerkingen met bijvoorbeeld andere webwinkels of bedrijven. Ik wil dit niet. Want ik wil graag de regie zelf in handen houden, transparantie houden en oprecht blijven naar de consument. Zij leggen veel vertrouwen in mijn oordeel en dat wil ik nooit en te nimmer beschamen. Doe ik bijvoorbeeld een leuke samenwerking met TUUR SLEEPS, dan krijg ik daar NIETS voor betaald. Ik wil deze kleine onderneming erg graag steunen, want ze doen erg goed werk. Ik heb bij hen een matras / topper en kussens gekocht tegen zeer hoge korting. En dus krijg ik ook niets gratis. Hierbij voel ik mij senang, en eerlijk naar de consument.. Kijkend naar de gemiddelde YOU TUBER / influencers: zij liggen op gratis EMMA SLEEPS bedden / matrassen / toppers, onder een Emma dekbed + overtrek, en kussens. En krijgen voor het delen van hun kortingscode een deel van de opbrengsten. Tegenprestatie ? Filmpjes posten op sociale media waarin ze tonen hoe lekker alles ligt en hoe lyrisch ze over EMMA SLEEPS zijn. Daar verleen ik mij niet voor een zal mij er ook nooit voor gaan verlenen. Als ik een filmpje maak, is dat op eigen initiatief, zonder enige druk van wie dan ook. Ik bepaal alles wat ik doe ZELF. Want dat is de vrijheid die ik mijzelf geef om niet de influencer te zijn waar er miljoenen van zijn. Ik doe het op mijn manier, daar hangt geen geldkistje aan. Geld interesseert mij niets. Gezondheid wel. Mij zul je dan ook nooit aan een flesje Yfood zien lurken en doen alsof er een engel over mijn tong piest, om er vervolgens gratis dozen vol van te krijgen en een aardig zakcentje als toetje. En komt dat spul ook niet bij puur & fit binnen.
Moraal : promoot ik producten van puur & fit ? HELL YEAH en met zeer veel trots! Want we werken er focking hard voor. En ik ben mega trots op wat we verkopen, want dat zijn producten die ertoe DOEN. Ik BEN echter geen bedrijf. Ik heb geen bedrijf.  Ik ben geen ondernemer. Ik WERK VOOR een bedrijf. Haal dat gegeven niet door de war. Het is de manier waarop ik wil werken, en zo ook het beste uit mijzelf kan halen.
JE WIL ALLEEN MAAR VERDIENEN! 
Als je al het bovenstaande aandachtig hebt gelezen, kun je dit veel voorkomende vooroordeel al beter nuanceren. Want nee, ik ben niet voor groot geld verdienen geboren. Ik vind dat niet belangrijk. Mijn geluk zit niet in geld, geldrijk zijn, maar in liefde rijk zijn. Ik ben een gever. Niet te verwarren met een pleaser. Ik geef graag, veel en met volledige liefde. Dat zie je terug in mijn werk. Aangezien de wereld van nu niet meer zo in elkaar steekt, begrijp ik echter enorm goed, waarom er bij mij beeldvormingen worden geschetst dat ik “ er warmpjes bij zit “ dankzij mijn werk. Immers : wie werkt er nu tegenwoordig nog belangeloos, gratis, geeft veel weg en vraagt daar niets voor terug ? Achter alles zit een verdienmodel. Dus is de beeldvorming die men mij toeschrijft niet vreemd te noemen. Maar…het is gewoonweg niet waar. Ik woon niet in een koop-villa met kook eiland en zwembad in de tuin, ik woon al meer dan 23 jaar in een oud jaren vijftig woning die ik huur. Met een keukentje van het formaat kippenhok. Ik heb geen auto voor de deur staan, geen vaatwasser, geen droger. Ik leef minimaal, omdat mij dit niet alleen het gelukkigst maakt, maar omdat ik niet beter weet. Ik heb geen overvloedige luxe nodig en daarvoor ook het geld niet nodig. Ik ben een gever, en vraag daar niets voor terug. Mijn website staat ram-vol met nuttige info, die ik GRATIS verstrek. Raad, advies, ik geef het gratis weg. Dat wordt niet gezien, en dat is prima. Want niemand ziet hoeveel tijd er in een simpel onderzoekje of research gaat zitten, hoeveel uren ik mijn vingertoppen soms beurs tik achter mijn computer. Of hoeveel geld ik soms kwijt ben aan goede research, producten inkopen voor een test bijvoorbeeld……niemand kijkt daar naar, omdat niemand deze kant van de medaille ziet. Het is net zoiets als met handwerk. Mensen mopperen en spugen als iets waar uren aan moet worden gewerkt, té duur is. Ze zien de achterkant niet, en dus ook niet de ware achter zo’n handgemaakt product. Ook de kosten niet. Als ik een deodorant test hou, koop ik alles zelf. En dat kost een godsvermogen, en twee jaar voorraad aan deodorant, die ik uiteraard weg geef aan uitdeel-punten bij mij in de buurt. Mijn laatste deodorant test koste mij, inclusief de werkuren, zeker gemiddeld zo’n 500 / 600 euro. Daar krijg IK niets voor terug. NIETS. Nou ja, een voorraad deo’s waar ik niets mee kan, want ik heb genoeg aan één deo.
In dit opzicht hoop ik, dat je nu beter begrijpt waarom het mij steekt, als iemand weer eens zo’n rotopmerking maakt of mij letterlijk een geldwolf noemt. Het boeit mij niets, maar het steekt, en het drukt op mijn irritatie knopje. Omdat het bij mij als onrecht aanvoelt. De capaciteit opbrengen om dan door te gaan en geld en energie te blijven pompen in wat ik doe, wordt daardoor soms iets belemmerd. Mensen toe gaan janken dat het niet waar is, dat station ben ik ver geleden gepasseerd, omdat dit zinloos is. Daarom vastgezet in dit blog: ik ben niet rijk, ik verdien geen godsvermogen, het kost mij veel geld, ik ben geen grijper, maar een gever. Een gever zijn, daar wordt je helaas door de verharde maatschappij op afgerekend.
MEUKVRIJ MET MONIQUE ? DIE MOET JE NOOIT SERIEUS NEMEN! ZE BOYCOT HET VEGANISME! 
Ik volg zelf veel op sociale media, ook op FB volg ik diverse groepen en community’s. Soms komt daar wel eens iets voorbij, waar ik van schrik. Niet omdat het dan over mij gaat in negatieve zin, maar vooral de extreme haat, de moeite die zo’n persoon neemt, om mij onderuit te trappen als het bij mij zijn of haar gram niet kunt halen. Ik zie het vrij regelmatig, en ook tippen en attenderen mijn fans / volgers mij erop. Dat persoon A. mij zwart schildert en mij van alles beticht in diverse groepen waar bijvoorbeeld de voedselstroming veganisme op handen wordt gedragen. Wat er gebeurt:… ik post iets over het veganisme, dat valt niet bij iedereen lekker, omdat iedereen daarin zijn eigen meningen en waarheid heeft opgebouwd, afgaand op wat de personen hebben opgevat in de media. En de media ? Dat is ook de industrie. Ik wordt bespuugd, belachelijk gemaakt en beticht op onzin-klets, terwijl ik probeer mij opnieuw te verduidelijken waarom ik iets heb gepost. Het is zoiets als een Lolly afpakken van een kind. Als het dan uiteindelijk op een verhitte discussie uitloopt en daarbij over mijn grenzen heen wordt gewalst, blokkeer ik personen. Dat geeft boosheid, en met deze boosheid wordt vaak nogal eigenaardig omgegaan. Dit mondt zich dan bijvoorbeeld uit in andere groepen, waar ik met mijn kop op het hakblok wordt gelegd en wordt uitgemaakt voor dingen die ik hier niet ga herhalen. Mijn content wordt compleet uit zijn verband gerukt, waardoor veel uiteindelijk in al deze groepen is verdraaid. Net zoiets als vijf personen op een rij zetten, hen een verhaal in de oren fluisteren en deze via de laatste persoon aanhoren. Er blijft vaak niks heel van de kernen van een verhaal, en het gaat zijn eigen leven leiden. Maar het gebeurt ook, dat de poster ( de boze mensen ) zelf veel verzint om mij compleet belachelijk te maken. Ook dat heeft uiteindelijk impact, er worden onjuistheden verspreid. De boze poster is zijn gram kwijt, voelt zich verheerlijkt omdat deze mij even lekker onderuit heeft kunnen trappen en kijkt verder niet naar de gevolgen. Want ik heb het fout, en zij hebben gelijk.
Ik heb het hier vaak over in mijn dagelijkse ( gratis…) content. Over hoe de industrie de consument volledig in zijn greep heeft. Ik kan uren kwijt zijn aan discussies, die gaan over het ontnuchteren van de waanzin van deze industrie. Mensen, die heilig zijn overtuigd dat havermelk bestaand uit water , zout en een beetje aftreksel van haver een gezonde melk-vervanger is en daar veel voor betalen. Wat mij daarin altijd dan fascineert is het goed praten van hun eigen gedrag. En bij mij om bevestiging vragen. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen : tuurlijk heb je gelijk,  je mag best een liter van die meuk kunt kopen, dan geef ik hen een goed gevoel. En bevestiging dat ze best goed en gezond bezig zijn. Het probleem is, dat we tegenwoordig niet meer ZELF nadenken, omdat we dat niet meer WILLEN. Verantwoordelijkheid en bevestiging zoeken bij anderen is het nieuwe paradepaard voor de industrie. Daarom worden er ook zoveel influencers betaald. Om de consument tegen elkaar te zetten zodat zij elkaar kunnen beïnvloeden, immers, een influencer is ook een consument. Het werkt geweldig, terwijl de consument zelf in de blinde vlek wordt geduwd en gehouden. Ik zie dat, velen niet, en dat is wat alles zo lastig maakt om te verduidelijken.
Ik zeg NOOIT dat ik het allemaal beter weet. Want niemand heeft het vermogen om alles in perfectie uit te zoeken, ook experts, wetenschappers, artsen en deskundigen niet. Het probleem van nu is echter wel, dat de consument op stoelen van deze mensen zijn gaan zitten, met voor hun een toetsenbord om meneer Google te raadplegen. Een ander veel voorkomend fenomeen is “ mijn zus heeft dit gegeten en kreeg buikpijn “ of “ ik heb jaren in een apotheek gewerkt en dit / dat zus en zo is er aan de hand “ of “ ik heb dit ook geslikt en ik kreeg er uitslag van “ . Dit is wat de industrie graag ziet : de consument beïnvloedt de consument, gratis en voor niets. Het maakt wat dat betreft niets uit of het nu negatief of positief is. Het heeft maar één reactie op reactie nodig om een ander te overtuigen een product / merk ook te kopen of juist niet, zonder zelf na te denken.
Ik probeer wel na te denken. Ik probeer wel zo diep mogelijk te graven. Ik probeer wel realistisch te kijken. Ik heb geen industrieel bril op, loop niet te dolen in de industriële blinde vlek. En toch maak ik ook fouten, zie ik ook niet alles. Dat heet menselijkheid. Daarom zeg ik nooit dat ik iets beter weet, ben ik zeer voorzichtig met uitspraken en feiten. En ben ik liever SAFE than SORRY. Ik krijg iedere dag medisch gerelateerde vraagstellingen, daar brand ik mijn vingers nooit aan omdat ik niet medisch geschoold ben. Ik zet mijzelf niet op de stoel van een arts. Alles wat ik vind en ontdek, deel ik. Het spel van de industrie deel ik. En dat levert fijne feedback, maar ook negatieve omdat ik veel tegen heilige huisjes aanschop. Het confronteren is vaak een rode vlag op een stier. Om gelijk te halen wordt er heel veel op mij persoonlijk geprojecteerd. En de boosheid wordt gebruikt om elders een gram te halen, zodat er een goed gevoel aan over wordt gehouden. Mij een slecht gevoel geven is het doel. Ik ben lelijk, dom, gek, en achterlijk, want ik weet niet waar ik het over heb. Blokkeren is een druppel op de hete plaat voor dit soort mensen, en gaan daarom elders hun geluk zoeken om mij zwart te maken. Dit gebeurt dagelijks. Ik weet niet beter. Daarom boeit het mij echt niets meer, maar het geeft wel overlast. Wat soms ook veel van mijn kostbare tijd inneemt. En dat vind ik oprecht zonde.
Ik heb nooit maar IEMAND gevraagd om mij leuk, lief en aardig te vinden, mij volg je, of je doet dat niet. Ik lig niet wakker van de cijfers aan volgers. Daar hou ik mij niet mee bezig. Als je mij vraagt hoeveel volgers ik op FB heb, geen flauw idee, ik kijk er nooit echt naar. Ik hou mij bezig met wat belangrijk is : nuttige content en producties leveren naar de consument die het loeizwaar heeft in een industriele wereld vol sprookjes, leugens en bedrog. Ik werk mij een slag in de rondte voor de mensen die mijn werk kunnen zien, kunnen waarderen en er iets mee kunnen en gaan doen. Niet voor azijn pissers, mieren-leukers , knijp-trutten en klootzakken, of onbeschofte aandachtszoekers. Dit is voor mij een proces geweest, want hoe simpel het nu is, zo was het zeker niet. Ik moest leren wat belangrijk is en wat niet. Mijn kostbare tijd, liefde, en aandacht stop ik in de mensen die dat ook graag aannemen. Dat is voor mij belangrijk. En ik laat iedereen vrij om te oordelen of zij mij leuk en lief en aardig te vinden, dat is immers niet aan mij. Ik GEEF graag. En dat is wat ik doe. Niets meer, niets minder.
MEUKVRIJ MET MONIQUE ? DIE BOYCOT GEZOND EN IS TEGEN DIT / DAT/ ZUS EN ZO!
Een ander veel voorkomend fenomeen is dat anderen veel voor mij invullen. Ik ben dan opeens tegen dit / dat , zus en zo omdat ik mij er niet over uitlaat. En dus zal het wel zo zijn dat…..Dit gaat ook een eigen leven leiden wat uiteindelijk bij mij terugkomt. Ook is negatieve en onterechte achterdocht een veel voorbijkomend iets. Als ik bijvoorbeeld erg enthousiast een over een product, en later ook over één zelfde product maar dan van een ander merk, dat vind ik vast dat ene eerdere merk “ niet goed meer “ terwijl jij net bergen ervan hebt ingekocht. Dan zal er vast iets zijn. Tenzij ik dit ook vermeld, is het nooit zo dat ik opeens iets niet goed en fijn meer vind of minder enthousiast. Soms komt het inderdaad voor, en dan grijp ik ook meteen even terug bij een eerdere alinea in dit blog, dat er inderdaad achteraf iets niet klopt. Ik ben niet perfect, ik anticipeer op mijn research en de info die ik kan vinden en beoordelen, maar soms spelen fabrikanten ook spelletjes met mij. Dat er bijvoorbeeld toch PFAS in een pan blijkt voor te komen, terwijl ik officiële certificaten heb ingezien, ook ik wordt vaak besodemieterd. Dit vertel ik dan openlijk, en de reden waarom ik daarom niet meer achter zo’n pan kan staan, hoe fijn ik hem ook vind.
Anders wordt het, als er gewoon directe aannames worden gemaakt. Oh ? 😳 je was toch zo’n groot fan van African Organics shampoo ? Waarom nu opeens Mas Newen ? HUH ? 🫤? Je was toch zo enthousiast over ATTITUDE ? Waarom opeens nu Sodasan?  Er zal vast iets mis zijn met African Organics! En Attitude! Ik wordt neergezet als onbetrouwbaar projectiel zonder dat ik maar één seconde een kans heb gekregen om te reageren. Nou, lekker dan, die Monique, koop ik me blut aan Attitude, is het opeens weer niet meer goed, en moeten we Sodasan kopen! Nou, dat zal vast weer voor puur & fit zijn, lekker verdienen! …….
Dit gebeurt.
En geeft mij ook weer aardig wat smet op mijn naam. Eerlijk ? Nee, maar dit GEBEURT.
Hoe het dan zit ? Simpel. De markt BEWEEGT. En ook ik kijk iedere dag in het rond wat er zoal op de markt verschijnt.Ik ben niet honkvast aan één merk. Maar heb veel favorieten. Net als jij. En de rest van Nederland. We hoeven tenslotte niet allemaal ons haar enkel te wassen met African Organics. Helaas wordt dit nooit zo bekeken, en veroorzaakt dit ruis op de lijn naar mijn naam.
Ik ben puur. Dat is voor mij namelijk één van de allerbelangrijkste dingen. Eerlijkheid, oprechtheid, transparantie. Gelukkig weten mijn echte volgers dat.
MONIQUE ? EEN BOTTE TRUT, DE JE AANVALT ZODRA IETS HAAR NIET BEVALT! EN NEGATIEVE REACTIES VERWIJDERT ZE METEEN!!!
Ik ben inderdaad geen “ pussy”. Ik loop niet mee met de meute, ben geen persoon met perfecte haartjes, lekker GLAM in de make up, en op alles JA en Amen zeggend. Ik ben een Rotterdamse, met de hart op de tong. Ik heb nooit moeite gehad met NEE zeggen, wel met mensen die van alles van mij verwachten. Ik weet wie ik ben, en wat ik wil, en waar ik voor sta. En tja, dat valt inderdaad niet altijd in de lijn der verwachting van veel mensen die ervan uitgaan dat ik ze suiker in de mond strooi. Ik laat mij daarnaast zeker niet monddood maken.
Als ik een zeer persoonlijk aanvallende reactie zie, of een reactie in een aard van belediging, dan reageer ik daar netjes op. En ja, ik ben niet van de “ beste …lieve…ik begrijp het hoor! …..” Als ik iets vind, dan vind ik er iets van en maak ik dat kenbaar. Ik laat mij niet uitfoeteren. Bespugen. Uitschelden. Het is niet zo, dat volgers / fans / consumenten, of wie dan ook het volste recht hebben mij te onderdrukken of te beleren wat ik wel en niet mag en kan. Als ik een puntje op de i mis, is dat voor mij geen wereldprobleem. Voor jou mag dat wel zo zijn, maar daar kan ik dan niets aan veranderen. Ik ben FAIR, en ook zeker niet bang of te bescheten om excuses aan te bieden als ik fout ben of fout zat. Daar schaam ik mij niet voor. Want again;…ik ben ook een mens, net als jij. Maar ik hou ook van een gelijkwaardige eerlijkheid. Dat een ander ook zijn fouten kan erkennen.
Ik ben ook niet geremd. Ik zeg en schrijf wat ik denk. En komt dat er soms rottig uit, so-be-it. Ik ben de persoon wie ik ben. Take it or leave it. Terechte discussies ga ik nooit uit de weg. Ik hou van feedback, ik vraag er zelfs regelmatig om. Dit, om mijzelf te kunnen blijven verbeteren.
Wat betreft het verwijderen van reacties: ik ben zoveel mogelijk online op mijn sociale media. Als ik iets zie wat echt niet door de beugel kan, dan verwijder ik dit, dat heb ik netjes aangegeven in mijn huisregels op mijn platformen. Als daar enige uitleg bij nodig is, dan post ik dat. Ik verwijder nooit iets zomaar. En al helemaal niet als het over dingen gaat die mij worden aangenageld dat niet fijn te vinden. Mocht dat het geval zijn, dan zal ik dat ook netjes vermelden. Ik wordt regelmatig beticht, dat ik veel verwijder, de waarheid is dat ik zelden iets verwijder en nooit zonder gegronde reden, met uitleg. Ik zou een hypocriet wezen, als ik mijzelf eerlijk, oprecht een transparant noem, terwijl ik dit soort dingen wel doe. Dat is onzin. En DOE ik dat dan ook niet.
Ook is en blijven sociale media platformen digitaal verkeer. Facebook zelf verwijdert ook veel, terwijl ik daar dan de schuld van krijg, of er wordt ergens anders onder een post gereageerd, dat ik iets zou hebben verwijderd, terwijl de klager zelf haar reactie op een ander platform van mij haar reactie plaatste. Wat kan gebeuren, maar het irritante is dat er METEEN een reactie wordt geplaatst “ WAAROM IS MIJN REACTIE VERWIJDERD!! Monique waarom iheb je dat verwijderd!! Wat een onzin…pure censuur! Ben jij nu een deskundige ? PPPFF! Laf hoor”
Als je het dan uitzoekt en uitlegt, krijg je niet eens een “ oh, excuses! “ terug. Maar blijft het negatieve wel rond dolen. Want ik heb het weer gedaan. Welkom in mijn wereld.
Ik ben geen onaardig persoon. Ook geen gluiperd, stiekemerd, of een leugenaar. Ik breng alleen nijpende, confronterende, pijnlijke zaken aan het licht wat mij niet populair maakt. Onthoud goed dat iedereen een eigen mening heeft een er veel mensen zijn die mij het licht in de ogen niet gunnen. Jaren geleden ben ik gestalkt, online gepest, en zijn er veel onterechte dingen over mij verspreid. Dit hoort bij het kritische gezondheid bloggen. MIJN WERK. Ik verander mijzelf niet, omdat een paar mensen het niet met mij eens zijn en dat niet kunnen verteren.En rare dingen doen om mij onderuit te trappen. Ik geloof in mijn werk, en dat ik er iets goeds mee doe. Dat is voor mij genoeg, en hou mij niet bezig over wat anderen van mij denken. Tot mijn grenzen. Ga je die over, dan trap ik op de rem. Ik sta voor gerechtigheid. Ik vind mijn werk belangrijker dan de azijn pissers, en ik ben liever mezelf dan een ping Pong balletje van de industrie.
JE KAN WEL WAT AARDIGER REAGEREN HOOR!!!!
Vaak heb ik discussies over “ mijn toonzetting “ in mijn reacties, en zelfs artikelen. Dat blijft één van de meest lastigste pijnpunten van sociale media, het is niet live. En ondanks de emoji gezichtjes, een toon hoor je alleen in een stem. Dit maakt, dat heel veel ruzie / kift / onbegrip / verwarring plaatsvindt waardoor sociale media ook wel eens een oorlogsgebied wordt genoemd. Ik schreef hierboven eerder, dat ik mijn hart op de tong heb, en ook in schrift verbaal sterk ben in mijn woordenschat en uiting. Dat ga ik niet veranderen, en ja, soms komt iets bot over terwijl mijn bedoelingen, mijn opzet, mijn insteek en mijn boodschap totaal anders is dan wordt opgepakt. Gevolg : boosheid, een aanvallend gevoel, schrikken. Ik kan wel een toontje lager zingen, ik spreek mijn volgers toch niet zo aan, ik ben bot, ik ben dit, ik ben dat. Ik vind het jammer, maar het is niet te voorkomen. Ook ik zelf heb er wel eens last van, dat ik een reactie van iemand totaal in verkeerde toonzetting oppak. Dit is echt lastig.
Maar je kunt ook uitgaan van het goede. En ALTIJD alles lezen met DE GOEDE INTENTIES, de positieve toonzetting. Ik ben niet onaardig, bedoel ook niets onaardig tenzij ik dat kenbaar maak , met bijvoorbeeld DIT : 😡 of DIT : 🫤. Ik werk zoveel als mogelijk met emoji’s om de toonzetting beeldvorm te geven. Maar dan nog kan iets gewoonweg vervelend worden opgepakt. Dat heeft ook wel eens te maken met de huidige staat van zijn van iemand. Als jij even niet zo lekker in je vel steekt, kun je geprikkeld zijn. Of als je stress hebt, depressief en somber of ziek bent. Alles kan dan zwaarder wegen. En daarop reageert de mens nu eenmaal. Daarom probeer ik alles nooit te persoonlijk te nemen, wat soms niet erg makkelijk is. Maar door te relativeren kunnen we met zijn allen elkaar zeker helpen. Zie elkaar nooit meteen zo negatief. Benader elkaar positief. Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal, inclusief mijzelf, het goed bedoelen.

15 Reacties op “BLOG : over alle vooroordelen over mij……

  1. Lieve Monique al vele jaren volg ik en heb zoveel tips gekregen! Meer dan de moeite waard gebleken. Laat mensen toch, je weet hoe zijn inmiddels!
    Blij dat je zo op je plek bent, Rosa en jij vormen een perfect duo… Gun j alle geluk en voorspoed” Je Verdient Het”🍀❣️ Blijf uitkijken naar de volgende ontleding van producten! MVG Irene

  2. Och weet je Monique,
    Ik volg je graag, ik leer veel van je blogs. Ik ben het niet met alles eens, maar heee, dat mag ook!
    Want zoveel mensen zoveel meningen.
    Ik snap daarom ook niet dat mensen zoveel kritiek geven.
    Net als mensen die tv kijken… bevalt je iets niet of ben je het er niet mee eens, zap dan lekker verder.
    Ik neem de informatie op die voor mij waardevol is en de rest laat ik lekker langs me heen glijden.
    Respect voor de medemens heet zoiets.
    Dank je wel voor al je uitzoek werk!

      • We weten niet of Corrie een ‘zuur mens’ is. We weten alleen dat zij een heel zure ‘uitspraak’ heeft gedaan.
        Met mensen die dat doen, ipv naar een andere site te gaan met informatie waar zij wel blij van worden, gaat het, hieruit al blijkend, vaak helemaal niet goed.
        Ik wens Corrie een andere geschikte site toe en of veel beterschap/liefde/geluk, zodat zij mag gaan vinden datgene waar zij wel blij van wordt

        • Wat een lieve reactie Michelle, maar deze “Corrie” heeft al heel veel zure reacties geplaatst hier. Ik heb na aanleiding daarvan de mening dat het een zuur mens is, als je altijd alleen maar negatieve reacties plaats.
          Ben het soms ook niet met Monique eens maar hé dat hoeft ook niet, maar dat is voor mij dan geen reden om daar negatief op te reageren.
          Positiveit….daar zouden meer mensen aan moeten doen❤️

  3. Beste Monique,

    Sommige mensen begrijpen inderdaad niet dat iemand iets gratis doet. Ook ik maak deze mensen mee, en hoe beter en sneller ik zorg dat ik ze geen aandacht geef, des te minder ik ze hoor! Dat komt in sommige gevallen omdat deze mensen alleen vanuit zichzelf naar anderen kunnen kijken. Met andere woorden ‘zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten’. In de tweede plaats komt het door het feit dat ze geen zinvolle invulling kunnen vinden voor hun eigen leven en door iemand die dat wel kan een slecht gevoel te geven, voelen zij zich heel even ‘iemand die beter is dan iemand die wel invulling aan zijn of haar leven heeft kunnen geven’. Denk hier kort over na, en je ziet dat het probleem van deze mensen MEGA groot is! Daar verandert niemand wat aan, alleen zijzelf maar hun defect verhindert dat, en gelet op voorgaande, jij met zinvolle invulling van je leven ZEKER NIET.

    En…gelukkig hoeft dat ook niet. Het enige wat zeer goed helpt is dit goed begrijpen en er nooit meer aandacht aan besteden. Deze mensen willen geen informatie, en al helemaal over dat je deugt, want dat weten ze heel goed, daarom zoeken ze jou ook op om jouw aandacht te krijgen om je vervolgens dus een rotgevoel te bezorgen.
    Bedenk je goed dat dat alleen maar kan als jij ze die kans geeft. Niet meer doen is het beste.
    Deze mensen kunnen de mooiste informatie over jou gewoon weer lelijk maken, sterker nog, dat is het enige wat ze kunnen. Het enige waar ze niets mee kunnen is GEEN informatie. Geef ze die dus ook niet.
    Goede mensen, en ja, als ik zo vrij mag zijn, ik schaar mezelf hieronder, herkennen jou gewoon precies zoals je bent.
    Ik heb hier op jouw site nog niet heel veel gelezen, maar ik had echt geen bewijs hoeven hebben dat jij deugt, want dat zie ik meteen.
    Ik weet ook hoeveel tijd en geld er gaan zitten in onderzoeken, materiaal en testen en verslagen. Althans ik weet dat dat een kostbare en tijdrovende missie is! En ik ga er van uit dat er veel meer mensen jou hier lezen en dat ook weten. Maar dat soort dingen opschrijven, dat doen mensen niet snel. Ik lees wel terug op veel plaatsen dat de mensen jou enorm waarderen.
    Ik doe dat ook, en bij deze schrijf ik het nog op ook!

    Bedankt Monique!!!

    Net zoals ik voor de zekerheid ook nog wat extra informatie opschrijf over deze ‘probleemmensen’. Bedenk je goed: er is voor iedereen op deze wereld ergens een geschikte site te vinden is die bij ze past. Ik denk eigenlijk wel duizenden of ontelbare website ook nog! Als mensen gaan zeuren tegen jou/over jou, zou jouw probleem -van het serieus nemen van /gekwetst raken door mensen die niemand zijn die mensen met ideeen missies creativiteit etc onderuit willen halen om zichzelf even wat beter te kunnen voelen of iets minder rot zelfs waarschijnlijk- eigenlijk alleen kunnen bestaan (en zelfs dan nog niet hoor ;-)) ALS JIJ de ENIGE publicist mondiaal op internet zou zijn! Dat is natuurlijk totaal niet het geval en er is geen enkele reden te bedenken waarom deze zeurende mensen niet naar een andere aanbieder zouden gaan die ze wel bevalt, terwijl ze zelf de redenen geven waarom ze dat wel zouden moeten willen doen EN zij kunnen kiezen uit een biljoen andere aanbieders….maar nee, alles wat voor de hand ligt aan oplossingen doen ze NIET maar ze gaan wel jou aanvallen?? Dan hebben we het hier dus over een bewuste KEUZE.
    Als jij er geen aandacht meer aan mensen die niks willen dat bij ze past en daarover tegen jou gaan zeuren, aan geeft -nu je weet dat dat ook niet hoeft en mijns inziens ook niet eens kan, dat kan alleen met opbouwende liefdevolle kritiek-, zullen ze ook ECHT (bijna geheel) VERDWIJNEN zelfs ook nog!

    Zonder jouw aandacht hebben deze mensen zelf niks in te brengen, en zult merken dat ze dat dus ook niet meer gaan proberen!

    Veel succes en plezier met deze kennis, het vergemakkelijkt en verblijdt je leven waarschijnlijk enorm, ik had dit zelf dertig jaar geleden al wel willen wetenin ieder geval:-)

    Groetjes M

  4. Dag Monique, ik volg je al voordat je bij Rosa in dienst kwam. Je hebt mij geleerd hoe de industrie zijn ongezonde manier heeft om de mensen via de supermarkten te bedonderen. Ik heb mijn koken na die tijd totaal veranderd. En wel.. alles zelf maken, vele slechte kcal verbannen, kruiden leren kennen en dat alles met durven te vernieuwen met wat fantasie. En daar heb je mij behoorlijk geholpen met o.a gezonde maaltijden klaar te maken voor de gezondheid van ons beiden. Geen conserveer middelen, kant en klaar rommel etc.
    Wij zijn 80 jaar jong en zien hoe schrikbarend achteloos, dat men niet wetend omgaan met de vele troep die op de markt prachtig gepresenteerd wordt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *