SAUSJE? Dat maak je zelf! Alle populaire saus-recepten op een rij!

We weten het😶…..Sauzen zijn niet nodig, in vrijwel de meeste gevallen niet gezond, zelfs zeer ongezond. Maar toch zijn sauzen één van de meest populairste en dus meest gekochte artikelen in de supermarkt. Logisch, want het is lekker. Sauzen maken de meest smerigste dingen nog lekker. Miljoenen mensen eten bijvoorbeeld sauzen over hun groenten, omdat ze het anders niet zouden lusten. Maar ook patat is pas lekker met mayonaise en / of ketchup, saté is geen saté zonder pindasaus, en wat is een loempia zonder saus? Precies, …sauzen geven de smaak. Lees verder

Mijn reactie op de reactie van de KLEINE KEUKEN op de FOODWATCH gouden windei nominatie chocopasta

Onlangs werd HET GOUDEN WINDEI , een twijfelachtige “ eervolle” vermelding / nominatie van voedselwaakhond FOODWATCH voor 2019 uitgereikt aan DE KLEINE KEUKEN. Deze fabrikant zet talloze producten op de markt voor baby’s , peuters en kleuters. In 2016 besteedde ik al aandacht aan al deze misleidende producten. Ik vond het heel veel suiker bevatten, en vooral zo NIET NODIG, om een baby van 8 maanden al aan de chocopasta te zetten. KLIK HIER voor het verhaal uit 2016. Ik kreeg een felle discussie met de eigenaresse van DE KLEINE KEUKEN, die lid bleek van mijn facebookgroep, en reageerde op mijn post. Kirsten Toeset reageerde ook onder mijn artikel, die ik na deze pittige discussie op Facebook schreef om mijn punten te verduidelijken. Kirsten heeft ook daar gereageerd, dit kun je allemaal nog teruglezen. Lees verder

Elke melk, melk van één koe, hoe zit dat precies?

Ik ontvang afgelopen weken erg veel vragen over ELKE MELK. Het betreft een nieuwe variant dagverse melk in het koelschap van supermarkt AH. Nu is het niet echt bijzonder meer te noemen, dat er een nieuwe variant melk op de markt is gezet, maar deze flessen ELKE MELK hebben toch iets opmerkelijks. Op iedere fles kunnen we aflezen, van WELKE KOE de melk afkomstig is. HUH? Ja, je kunt dus je eigen fles melk uitkiezen van één van de ruim 120 koeien op het erf van melkveehouder Matthijs Baan. Ik ben erin gedoken. Lees verder

Chup a Chups GOOD FOR YOU lolly’s…goed voor ons, of voor de kassa van de fabrikant?

Ik ontving afgelopen tijd vrij veel mailtjes over een nieuw “ gezond snoepje” in de supermarkt. Als ik opmerkelijk veel vragen ontvang over één zelfde ( nieuw) product, dan wordt ik nieuwsgierig. Dit keer ging het om gezonde lolly’s van het bekende lolly-merk CHUPA CHUPS. Ze worden per 14 stuks in een zakje verkocht. En kosten € 1,89. Lees verder

Alpro sojamelk original in de koeling en uit de koeling…..leuke marketing truc?

Al jaren verbaas ik mij over de vele misleidingen in de supermarkt. Maar waar ik mij vooral aan kan ergeren zijn die zeer uitgekookte trucjes om de consument veel geld uit de zakken te kloppen. Neem nu de kwestie “ gekoeld of niet gekoeld”. Jaren geleden begon het sap-merk COOL BEST daar min of meer mee, door exact dezelfde pakken sap zowel in als uit het koelschap te gaan verkopen. Wat is daar erg aan, zal je denken….nou, dat je voor de gekoelde pakken grif meer betaalt. Dit foefje lijkt goed te werken, want de consument trapt er blind in , betalen soms bijna een euro meer voor hetzelfde pak, met dezelfde inhoud.
Zijn wij dan echt zo dom en naïef? Ik kon mij daar echt niets bij voorstellen. Want dit ziet een kind toch? 😟 Nou, daar vergis ik mij in, blijkt. De consument lijkt te geloven, dat het om een andere inhoud gaat. Of dat we moeten mee betalen aan stroomkosten voor de koeling. Een klein beetje nuchterder nadenken is al ruim voldoende om te weten dat het hier om pure marketing gaat. Iedereen heeft tegenwoordig een koelkast thuis. En daar kunnen we onze producten ook zelf in koelen. Waarom dan gekoeld?

Lees verder