Power smoothie

Smoothies zijn hip. Maar lang niet even altijd zo gezond. Lees in mijn artikel hoe het precies zit. Deze smoothie is niet alleen verkwikkend, dorstlessend en zeer voedzaam, het bevat zeer weinig suikers. Het bevat enkel de minimale vruchtensuikers uit de acht diepvries-aardbeien, wat neerkomt op nog geen gram. Door de smoothie verder te zoeten met stevia krijg je toch een heerlijk zoete smoothie!

Deze smoothie is perfect voor na het trainen, het levert directe energie. Dankzij de boerenkool en het verse moringablad werkt het tevens anti-oxiderend en bevat het nauwelijks calorieën. Meer weten over moringa? Klik hier. Je kunt het verse moringablad bestellen bij www.moringasfinest.nl. Dit is niet het gehele jaar verkrijgbaar, wel is er een gedroogde poeder verkrijgbaar die je ook kunt toevoegen. Lees ook het review van het verse moringablad!

 

Dit heb je nodig:

( voor een éénspersoons flesje vol)

  • ongeveer 5/6 bladen boerenkool
  • een flinke hand vers moringablad of twee eetlepels vers gedroogd bladpoeder
  • 50 ml haver of andere melkvervaning
  • 6/7 druppels stevia ( ik heb de chocoladesmaak gebruikt)
  • circa 8 diepvries-aardbeien, liefst vers ingevroren

Zo maak je het:

Gebruik een blender of keukenmachine met een krachtige motor om de diepvries aardbeien goed fijn te kunnen malen. Doe alles in de blenderkom en pureer tot een gladde massa. Direct consumeren.

SAM_6539

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *