Vitaminewater…waarom wordt het nog verkocht??
Eindelijk lijkt er dan wat beweging te komen in het verbieden van energie-drankjes in Nederland. Veel artsen hebben in Januari 2018 de noodklok geluid en vastgesteld dat deze “ kolerezooi” verboden moet worden om aan kinderen te verkopen. Hopelijk is hiermee de eerste stap gezet. Maar helaas zijn we er dan nog lang niet, want energiedrankjes zijn niet de enige kwalijke zaken in de supermarkt, als het op populaire drankjes aankomt. Terwijl we ons nu druk maken over energiedrankjes, sluipen andere drankjes vrolijk tussen alle commotie door. Zoals vitaminewater.
WAT IS VITAMINEWATER?
GEZOND???????????
ONGEZONDE ONZIN
Waarom tomatenketchup ongezond is ( + zelfmaak recept)
Ons misleiden…..het is iets wat al jarenlang gebeurt in de voedselindustrie,,. Veel fabrikanten doen hun uiterste best om een bepaald positief imago zorgvuldig op te bouwen, zodat de consument de rest van diens leven hun producten zullen blijven kopen. Als voorlichtingscentra’s als het Voedingscentrum zich er ook tegenaan bemoeien via sponsoring, kunnen producten een gezond imago krijgen, en deze nooit meer kwijtraken. Mensen zijn volgers. En volgen de grootste meutes. Ook als de grootste meutes op een totaal verkeerd been zijn gezet. Een goed voorbeeld is tomaten ketchup. Nog altijd naast mayonaise de populairste saus ter wereld. Tomaten ketchup is volledig geaccepteerd, terwijl we weten dat mayonaise ongezond is. Mayonaise bulkt immers van het vet. Tomaten ketchup niet. Maar betekent dit, dat tomaten ketchup gezond is? Lees verder
Druivenbladeren, gezond en lekker!
Ik woon in Rotterdam. Rotterdam is een multi culturele stad geworden met heel erg veel verschillende nationaliteiten. Dit heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat er heel erg veel toko’s en buitenlandse winkels bij zijn gekomen. Ook supermarkten breiden hun assortiment uit met buitenlandse producten. Dankzij deze samensmelting kunnen Nederlanders ook kennis maken met tal van buitenlandse keukens. Ik vind het een zegen, al die winkels vol met bijzondere producten. Ik kan uren zoet zijn in een Surinaamse toko, een Turkse supermarkt of een Indische toko. We hebben ook een privilege in Rotterdam: de Rotterdamse markthal. Dit is een overdekte smeltkroes aan winkels en kramen met food uit tal van landen over de gehele wereld. Een dagje uit voor iedere food-lover. Als ik iets bijzonder nodig heb pak ik mijn fiets en rij naar de markthal. Dit is ongeveer 25 minuten fietsen voor mij. Lees verder
Honig….ga je lekker???????
In mijn loopbaan als kritisch health blogger ben ik de meest bizarre en meest idiote dingen tegengekomen, in hoe ver fabrikanten kunnen gaan om hun merk te verkopen en consumenten aan hun te binden. Denk je alles te hebben gezien, kan het nog altijd gekker. Dit merkte ik vorige week, toen het bekende pakjes-meuk-merk HONIG bekend maakte met een grootscheeps marketing circus dat zij met een gezinnetje een jaar lang een “ 365 dage Challenge” gaan beginnen. Het verhaal is aandoenlijk, en speelt direct in op schuldgevoelens van de drukke consument. Ze brengen het super-leuk, maar de achterliggende gedachte is uiteraard dat wij aan de pakjes en zakjes moeten gaan. Lees verder
Review Fuze tea
Zodra er een nieuw product op de Nederlandse markt komt van een wereldberoemde fabrikant, dan is dit ook zo’n beetje wereldnieuws. “ De grote jongens” hebben immers groot geld en daarom veel macht over wereldwijde marketing. De grotere fabrikanten maken daarvoor erg goede afspraken met supermarktketens. De wereldberoemde COCA COLA COMPANY komt in Januari 2018 met een nieuw drankje op de Nederlandse markt : FUZE TEA. Ik dook erin. Wat is het en vooral, is het wat? Lees verder